Odwadnianie komunalnych osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków w Oleśnie wraz z wywozem oraz odzyskiem lub unieszkodliwianiem
Olesno, dnia 05.03.2019 r.
K.ZP.271.03.2019
ZAPYTANIE OFERTOWE
Odwadnianie komunalnych osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków w Oleśnie wraz z wywozem oraz odzyskiem lub unieszkodliwianiem
Zamawiający
Oleskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oleśnie,
46-300 Olesno, ul. Lubliniecka 3a
tel. ( 34) 358 24 21, fax ( 34) 358 24 21
REGON: 366188365, NIP: 5761580396
Email: biuro@oleskiewodociagi.pl
I. Tryb udzielenia zamówienia
- Zamówienie jest prowadzone wg zapisów Regulaminu udzielania zamówień Oleskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oleśnie.
- Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
- Realizacja zamówienia odbywa się w oparciu o ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny(t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1025 z późn. zm.), ustawę z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.)
II. Przedmiot zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odwadnianiu komunalnych osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków w Oleśnie w 2019 r., w ilości ok. 4.000 m3 uwodnionego osadu na rok, w czterech cyklach w okresie: od marca do listopada 2019 r. wraz z wywozem oraz odzyskiem lub unieszkodliwianiem odwodnionych osadów wykonanym w okresie do 10 marca 2020 r.
- Wykonawca przedstawi informację o planowanym sposobie i miejscu odzysku lub unieszkodliwiania odwodnionych osadów (ustabilizowane komunalne osady ściekowe, kod odpadu 19 08 05) ze szczególnym uwzględnieniem okresu zimowego.
- Zamawiający nie dopuszcza odzysku komunalnych osadów ściekowych na cele określone w art. 96 ust. 1 pkt. 1 – 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Wykonawca wraz z odwadnianiem przeprowadzi również higienizację osadów, jeżeli jest to konieczne dla planowanego sposobu odzysku i unieszkodliwiania.
- Koszty badań komunalnych osadów ściekowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych obciążają Zamawiającego, natomiast powtórne badania tego samego osadu (nieskuteczna higienizacja) w oparciu o wyżej wymienione przepisy oraz wszelkie inne badania niezbędne do innej metody odzysku lub unieszkodliwiania niż opisanej w art. 96 ust 1 ustawy o odpadach obciążają Wykonawcę.
- Ważenie osadów wywożonych z oczyszczalni ścieków w Oleśnie będzie odbywać się kosztem i staraniem Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo obecności przy ważeniu osadów ściekowych.
- Łączna maksymalna moc urządzeń na instalacji do odwadniania osadów nie może być większa niż 26 kW.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
- Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
- Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.
- Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności: kierowcy samochodów wywożących osady, operatorzy maszyn. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
Kod CPV:
90 00 00 00-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
III. Terminy wykonywania zamówienia.
Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia:
- odwadnianie osadów do 30 listopada 2019 r.
- wywóz wraz z odzyskiem lub unieszkodliwianiem odwodnionych osadów do 10 marca 2020 r.
IV. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.
- Ofertę należy złożyć w zamkniętych kopertach opisanych: „Odwadnianie komunalnych osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków w Oleśnie wraz z wywozem oraz odzyskiem lub unieszkodliwianiem”, w terminie do 13.03.2019 r., do godziny 11.30 w siedzibie Zamawiającego (sekretariat) pok. Nr 1.
- Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 13.03.2019.r. o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego – pokój 2.
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące
- Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli przedstawi:
a) aktualną decyzję w zakresie transportu odpadów (z wyszczególnieniem ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, kod odpadu 19 08 05) lub wpis do rejestru BDO;
b) aktualną decyzję w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (z wyszczególnieniem ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, kod odpadu 19 08 05) lub wpis do rejestru BDO.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeśli przynajmniej jeden z wykonawców spełni w całości wymagany warunek samodzielnie.
W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada takiej decyzji, powinien dołączyć do oferty decyzję firmy (Podwykonawcy) na transport oraz odzysk lub unieszkodliwianie przedmiotowego odpadu lub wpis do rejestru BDO oraz umowę z tą firmą (Podwykonawcą).
Uwaga:
Jeżeli w wyniku przetwarzania komunalnych osadów ściekowych zgodnie z ustawą z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1259) Wykonawca musi posiadać decyzję Ministra Rolnictwa zezwalającą na wprowadzanie produktu do obrotu.
Jeżeli w wyniku przetwarzania komunalnych osadów ściekowych powstają produkty, które nie będą wprowadzane do gleby, Wykonawca musi posiadać dokumenty na podstawie których zostały one wprowadzone do obrotu.
- Zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na Wykonaniu odwadniania osadów ściekowych w ilości przynajmniej 3.000 m³ odwodnionego osadu) wraz z wywozem oraz odzyskiem lub unieszkodliwianiem, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeśli przynajmniej jeden z wykonawców spełni w całości wymagany warunek samodzielnie.
Zamawiający dopuszcza zamówienie wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane.
W przypadku Wykonawców, którzy realizowali usługi/zamówienia za wynagrodzeniem innym niż w polskich złotych, Zamawiający przeliczy wartość tych usług/zamówień po średnim kursie złotego w oparciu o NBP z dnia wszczęcia postępowania.
- Sytuacji finansowej lub ekonomicznej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 100.000,00 zł.
VI. Kryteria oceny ofert oraz informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty
1. Kryteria oceny ofert: cena (80 %)
Termin płatności faktury (20 %)
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki przetargu z najwyższą liczbą punktów.
Cena
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający przyzna 80 punktów ofercie o najniższej cenie, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, wyliczona według następującego wzoru
gdzie:
Cena = Cena minimalna/Cena badana x 80% x 100 ,
Zamawiający zastosuje zaokrąglanie każdego wyniku do jednego miejsca po przecinku.
Termin płatności faktury
Kryterium „Termin płatności faktury” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego okresu podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Termin płatności faktury będzie liczony od daty złożenia dokumentu w siedzibie Zamawiającego .
W kryterium można uzyskać maksymalnie 10 punktów, które będą przyznawane zgodnie z poniższym wykazem.
30 dni - 10 punktów
21 dni - 5 punktów
14 dni - 3 punkty
7 dni - 1 punkt
Uwaga: Wykonawca nie może zaproponować krótszego terminu podjęcia niż 7 dni
Suma punktów = Cena + Termin płatności
3. Zamawiający może poprawić w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zamówieniem, niepowodujące zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę.
VII. Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy
- Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem ust. 3-4.
- Zmiany umowy mogą nastąpić w szczególności pod następującymi warunkami:
- Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę umowy,
- okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu,
- konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w ust 4.
- Okoliczności uzasadniające zmianę umowy:
- wystąpienie uzasadnionej konieczności zmiany któregokolwiek z terminów wskazanych w umowie,
- dokonanie zmiany umowy jest korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności:
- może przyczynić się do podniesienia bezpieczeństwa wykonania przedmiotu umowy,
- może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania przedmiotu umowy,
- ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonywania zamówienia przez Wykonawcę;
- wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, a więc mieszczące się w charakterze pojęciowym tzw. siły wyższej), np. niesprzyjające warunki pogodowe . Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań i przesunięcia terminu realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód;
- Gdy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług, umowa nie ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto.
Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.
VIII. Sposób przygotowania oferty
- Oferta winna być sporządzona w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej, w języku polskim oraz zgodnie ze wzorem formularza oferty stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
- Każdy z Wykonawców może złożyć wyłącznie jedną ofertę.
- Wraz z ofertą składa się następujące dokumenty:
- koncesję, zezwolenie, licencję lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
- dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- Formularz ofertowy oraz inne oświadczenia winne być ostemplowane pieczątką firmową oraz podpisane i opieczętowane pieczątką imienną przez osoby umocowane do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji, określoną w dokumencie rejestrowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną przez osobę uprawnioną, przy czym w takim przypadku stosowne pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty. Oferty niepodpisane lub podpisane przez osoby nieuprawnione będą podlegały odrzuceniu.
- Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były ze sobą trwale połączone i kolejno ponumerowane.
- Wszystkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty są wyłącznym kosztem Wykonawcy.
- Oferty składane po terminie nie będą rozpatrywane.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
IX. Informacja o sposobie zawarcia umowy.
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyniku postępowania oraz zamieści informację na swojej stronie internetowej.
- O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od podpisania umowy, Zamawiający może, w zależności od potrzeb, wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród ofert bez prowadzenia ich ponownego badania i oceny.
- Warunki umowy zostały zawarte w załączniku do niniejszego zapytania pn. projekt umowy.
X. Dodatkowe informacje.
- Komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z uwzględnieniem wymogów dotyczących form określonych poniżej.
- Zamawiający zastrzega sobie unieważnienie postępowania bez podania przyczyny.
- Osobami uprawnionymi do kontaktów z oferentami są:
a) w sprawie przedmiotu zamówienia:
Gerard Ligus – zarząd spółki Oleskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Oleśnie – tel. 34 / 358 24 21-44 w godz. 0800– 1500.
b) w sprawie procedury:
Kamil Brzęczek – tel. 34 / 359 78 41-44 wew. 204 w godz. 0730– 1500.
- O udzielenie zamówienia nie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu z uwagi na:
- Osobowe lub kapitałowe powiązanie z zamawiającym polegające w szczególności na:
a) uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w
linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Otwartą likwidację lub ogłoszoną upadłość.
XI. Załączniki:
DOC1.2 projekt umowy.doc (57,50KB)
DOC1.1 formularz ofertowy.doc (41,50KB)
Zarząd Spółki
Gerard Ligus